יום חמישי, 30 במאי 2013

עיצוב פנים - איך לעצב בתקציב נמוך?

למטה בלוג שכתבנו עבור בניין ודיור כאן :) מטה גרסת בטא

לך לפינה! (פינת העבודה)

בלי הקדמות ארוכות ישר נצלול פנימה:
פינת עבודה נוטה להתחלק לשלושה סוגים. (תמיד יש יוצא מין הכלל, אבל ניסיון חיינו מראה שלרוב פינות עבודה ביתיות אינן מלבבות).
  1. המקום שבו אני שוהה כי שוב לקחתי עבודה הביתה (קונוטציות שליליות).
  2. "הערמה הזאת של ניירת – תאמינו לי, מתחתיה פעם היה שולחן" – ערמת אחסון של חשבונות שטופלו ולא טופלו. ניירות סקיצה וג'אנק אחר. (ושוב חזרנו לקונוטציות השליליות.
  3. המקום שאליו נשלחים הילדים לעשות שיעורי בית או אתם שוקדים על התואר. (לרוב... שיעורי בית מעוררים קונוטציה שלילית. גם למבוגרים שבנו).
היות ואנחנו עצמאיות ולוקחות לא מעט עבודה הביתה הפשלנו שרוולים ופרקנו את העניין לגורמים. מאיפה הקונוטציות השליליות נדחקות לפינת העבודה שלנו?
טיפים מועילים ליציאה מהפינה.

1. לעבוד מהבית? שיהיה בכיף! נקיף את עצמנו בחפצים שעושים טוב.
 תמונות ילדות, צבע, אווירה, תאורה נכונה. וכן עדיף כיסא נוח. אם כי אנחנו התפשרנו על כיסא סנטימנטאלי. יש המון רעיונות איך לתלות את התמונות. ישירות על הקיר. על קליפס, כשהן "מטפסות" אחת על השנייה. העיקר תנו ליצירתיות להתפרץ.


למעלה – פינת עבודה שעיצבנו ללקוחה נחמדה.

 2. תשתמשו בפתרונות אחסון יצירתי. לא חייב להיות מדף. קליפסים, רשת, לוח שעם בצורה עגולה, מגנטים, קופסאות פלסטיק שהברגתם לקיר, מוט ועליו מלבישים כוסות. התוצאה מקורית ובעלת זהות ייחודית – שלכם! זה מדהים איך אחסון נכון של חומרים מוליד סדר. סדר מוליד תחושת הישג. 




3. בכולנו חבוי לו ילד. אותו ילד שמתמרמר כששולחים אותו לעשות שיעורי בית. אבל אם הפינה שלך נעימה ומזמינה, גם הילד וגם המבוגר ירצו לשהות בה. זהו הטבע האנושי. אנחנו נשארים לשהות במקום כשנעים לנו. 

ואם כבר, למטה הצצה לפינת העבודה שלנו:



(פינת) עבודה נעימה לכולם!


רשימת כל הלינקים לתמונות ורעיונות מקסימים שהבאנו כאן:

יום שלישי, 28 במאי 2013

כריות - חולשה של מעצבת פנים (אחת לפחות)

כ כר כרי כרית


יש לי סטייה קלה שלא תמיד חביבה כל כך על בן זוגי. לפני שגלשתם בדמיונכם למחוזות רחוקים, אציין שהסטייה שלי היא חיבה עזה לכריות. אין גיחה לאיקאה שאני לא חוזרת ממנה עם כרית. אין סיבוב חנויות שלא מצאתי בו טקסטיל שאהבתי ומתישהו ארצה לתפור ממנו כרית. כל סידור מיטה בבוקר מסתיים במשפט" מותק, אבל למה לא שמת את הכריות" והדוגמאות עוד רבות.

יש משהו בצורה העגלגלה של הכרית, בצבעוניות שלה, בעובדה שאפשר לעשות בה כל מיני שימושים (חוץ מלישון) הופכת אותה לחפץ מאוד חביב עליי.

כשכואבת הבטן - שמים כרית וזה עוזר. ישנים עליה, יושבים עליה, נשענים עליה, אוכלים עליה (כן כן - שמים מגש קטן חמוד וזה מבודד נהדר את החום של האוכל / הלפ-טופ  וכו'. 

אז הבוקר שוב היה את הקרב הרגיל - "מותק שים כריות על המיטה" ו"למה צריך את זה - זה סתם מסרבל" "צריך, צריך". החלטתי שבטוח לסטייה שלי יש שורשים והסבר הגיוני אולי אפילו היסטורי כלשהו.

חברתי הטובה ויקי פדיה גילתה כמה נתונים מרשימים:
 כרית ראשונה התגלתה עוד במספוטמיה (אלפים רבים לפני הספירה - אל תתפס אותי בתארוך לא מדויק).
וככה היא נראתה:

השימוש שלה בעיקר נבע מהצורך להרחיק את הראש מהקרקע על מנת שהחרקים לא יכנסו לפתחים חיוניים (נחיריים, אזניים וכו').
 אי שם ברומא ויוון העתיקה השימוש הכריות מסתמן היה די דומה לשימוש שלנו ואילו דווקא בימי הביניים החיבה לכריות פחתה. כמעט ולא היה שימוש בכריות (נו באמת תקופה חשוכה) ואם כבר היה אז בכריות "קש" או רק למעמד אצולה.
לידתו של לואי השמיני. (יש עוד זמן עד שה-14 יוולד)...
היפנים החביבים לא התרחקו מבחינה עיצובית ממספוטמיה דווקא והגיישות עיצבו להן את כרית העינויים שנועדה לשמור על תסרוקתן המורכבת.

אחרי סקירה היסטורית שהצגתי בפני בן זוגי על השאלה, נו למה צריך אותן - כמה כריות מיוחדות לתת השראה גם לכם:
החביבות עליי ( מכאן: http://themetapicture.com/rock-pillows/)

לסיום... כל המרבה כריות הרי זה משובח... אבל כמו בכל דבר... גם בזה צריך איזון :)

יום ראשון, 26 במאי 2013

עיצוב פנים - הצצה להום סטיילינג

בתים מבפנים


אין ספק שלעסוק בעיצוב פנים מספק את יצר המציצנות. ועכשיו ברצינות :) . זו זכות גדולה, להגיע לבית של מישהו,  לשמוע על הרגליו, אופן חייו, להבין את צרכיו, ולדעת שיש לך את הכלים לעזור להתנהלות מעט שונה. להכניס יותר אור. יותר אויר. ויותר סדר. זו זכות ענקית ובעיננו היא ממש לא מובנת מעליה. (בהזדמנות זו מודה לכל הלקוחות הקיימים והעתידיים.)
לגעת באחר ואנחנו מודות על קיומה. 

שבוע שעבר ביקרנו בבית של בחורה מקסימה שזכתה לפגישת ייעוץ הום סטיילינג כי עשתה לייק 200 לעמוד הפייסבוק שלנו.
בעלת הדירה עוסקת בטרפיה באמנות ויוצרת והיה תענוג להסתובב בדירתה ולחשוב יחד באילו פינות עדיין נותר לטפל. 
מטה התוצאה. מעין לוח השראה שחיברנו לנו בראש והצצה לעבודות של עינת זיסליס.


למעלה תמונה מחדר השינה. עינת בעיקר התלבטה באיזו מנורה לבחור. היות והגוונים שנטיית ליבה הלכה עמם היו לבנים וירקרקים המלצנו על השילוב שבלוח ההשראה. הייתה לה כורסה חיננית, אך כחולה. המלצנו להחליפה בכורסה לבנה.


בחדר עבודה היה בלאגן קריאטיבי וגוונים שולטים של ירוק ואדום. אהבנו את השילוב והמלצנו להוסיף וילון ושטיחון להשלמת החמימות.


את החדר רחצה אפשר לעדכן עם מראה עגולה, מנורות מדליקות, סלסילות מחומרים טבעיים ווילון רחצה שמשלים את התמונה הכוללת.

מטה הצצה קטנה לעבודות של עינת

יש לה גם חנות בETSY. :)