יום חמישי, 25 באפריל 2013

טרנדים בעיצוב פנים


זה טרנדי לדבר על טרנדים.

החלטנו לעלות על העגלה ולבחון את התופעה.

המשמעות המילולית של טרנד: "נטייה בכיוון מסויים". זה הכל רבותיי. כשנוטים בכיוון כלשהו זמן רב מדי הגב נתפס (ניסיתי את זה השבוע ), מטפורה זו מבהירה שטרנדים (כמו אולי כל דבר בחיים) הנם ברי חלוף. אין זה אומר שלא כדאי לבחון אותם, לעקוב אחריהם וקצת להתאהב בהם (לא חייבים, אבל קרה לטובים ביותר).
טרנד מתחיל מרצונו העז של הפרט להיות ייחודי. אולי זה הפרדוקס שבו. כי מהר מאוד הייחודיות שתפסה את גל הטרנד הופכת להיות נחלת הכלל.
הבאנו מטה קצת טרנדים מהשנה החולפת ואולי אף לפני כן שתפסו חזק את העין. חלקם שימושיים מאוד.

1. "חזרה לבית הספר". צביעת קירות בבית בצבע "לוח בית ספר". זול יחסית. שימושי. וכשהטרנד חולף שתי שכבות של צבע וכלא היה. איפה קונים כזה? חנויות טמבור: http://www.tambour.co.il/UserFiles/File/Catalog/chool_BlackBoard.pdf




2. מי אמר '"Less is more"? אז זהו שכבר כמה שנים More is more. בייחוד כשמדובר על תליית תמונה. כל המרבה הריהו מבורך. תמונות משפחה, גלויות, ישר על הקיר, בהעמדה על המדף. הכל הולך. שוב, כמו כל דבר בולט וחוזר על עצמו גם זה מתחיל לשעמם. באימג' השמאלי וריאציה עדכנית.




3."סיפורי סבתא" - גם זה לא חדש, אבל נראה שזה פה להישאר. (לפחות עד הטרנד הבא). רהיטי שנות ה50, 60, 70. הכל הולך. למה זה טוב ליהודים? כי זה מעולה לכל אוהבי ה"אגירה". יש לכם ג'אנק בדירה? מעולה! תשפצו אותו ותקבלו רהיט עדכני ביותר. (על כך בבלוג הבא שלנו).



 4. טפטים. החדשות הטובות שיש דגמים מדהימים בשוק. החדשות הרעות? ניסיתם פעם להוריד טפט שמאסתם בו בכוחות עצמכם? ובכן... אנחנו כן. מהנה מינוס. זה לא טרנד זול והוא בהחלט מתאים לאוהבי "ANGER TREATMENT" - כשתצטרכו להורידו.


5. כיסאות מתכת שהתחזו לכיסאות פלסטיק: (או בעצם היסטורית ההפך הוא הנכון).
העיצוב המקורי מתוארך לשנת 1934 הרחוקה ע'' המעצב הצרפתי Xavier Pouchard , שקרא לכיסא מדליק   זה Tolix Marais או כיסא בית קפה. חזר ובגדול. שנות ה-30 בכלל היו מופת ליצירה מודרניסטית. זו אחת הדוגמאות שלפתע חזרה כטרנד.




6. אחרון חביב זה עיסוק אהוב עלינו בכל סוגי ה-DIY. למה? כי כנראה מאסנו במיידי ובקנוי. כי בא לנו זהות, עניין ואמירה אישית. אז מטה דוגמה מקורית וחביבה במיוחד לטרנד תליית חפצים על חבל חמוד ואסתטי לתצוגה. תאמצו בכיף.



כל התמונות מכאן:

http://pinterest.com/pin/299841287661344625/